Online occasion platform CarFY gelanceerd

In het jubileumjaar waarin DAGO Autogroep 50 jaar bestaat, en het door de jaren heen is uitgegroeid tot een zeer gerespecteerde dealer met een uitstekende naamsbekendheid heeft het bedrijf wat te melden. Vandaag is namelijk officieel het online platform CarFY gelanceerd. Met de lancering van het 100% online platform wil DAGO Autogroep haar horizon verbreden en inspelen op de ontwikkelingen in de autobranche.

Gemak voor de klant

Tegenwoordig vinden consumenten gemak en snelheid erg belangrijk. CarFY wil met haar online platform inspelen op klanten die buiten het bereik van de fysieke showroom vallen en liever niet naar de showroom willen. Daarnaast zijn er ook kopers die precies weten wat ze willen: de keuze is al gemaakt. Met het juiste aanbod en de juiste zekerheden wil CarFY deze doelgroep bereiken.

Met het nieuwe online platform wil CarFY dan ook inspelen op deze ontwikkelingen en de koper in alle rust een keuze laten maken. Dit moet met hetzelfde gemak waarmee andere online aankopen gedaan worden.

Uitsluitend online

CarFY is dé aanbieder van gebruikte auto’s en werkt uitsluitend online. Dat wil zeggen dat potentiële klanten de auto in 360 graden beelden op de website kunnen bekijken. De auto kan van binnen en buiten zo goed bekeken worden dat als het ware het merk van de banden afgelezen kan worden.

De auto’s van CarFY zijn in uitstekende staat en vaak niet ouder dan 6 jaar. Voordat een auto op CarFY te vinden is, wordt deze aan een zeer strenge keuring onderworpen. We controleren op 130 punten zowel de technische als optische staat van de auto. Eventuele technische mankementen, maar ook krasjes worden direct verholpen waardoor de auto altijd in een goede staat verkeert. De voorraad van CarFY wordt daarnaast constant vernieuwd.

Zekerheden bij het online kopen van een auto

“Het is belangrijk dat wij klanten maximale zekerheden kunnen bieden zodat de drempel om online een auto te kopen naar beneden wordt bijgesteld. Wij denken met de presentatie van de auto, het toevoegen van de onderhoudshistorie en de gunstige vaste prijs hier al een goede basis voor te hebben, maar de klant verdient uiteraard meer,” aldus Paul Fijn manager van CarFY.

CarFY heeft onder andere 14 dagen proefrijden inclusief 1.000 gratis kilometers toegevoegd. De klant kan zijn gekochte auto 14 dagen in zijn eigen veilige en vertrouwde omgeving uitproberen en mag tot 1.000 kilometer gratis rijden. Bevalt de auto toch niet? Dan is dat geen probleem en kan deze gratis geretourneerd worden. Zonder opgaaf van reden. Daarnaast heeft het platform gezocht naar een veilige manier van betalen. Hiervoor heeft CarFY gekozen voor Rabo Safe2Pay. “Met deze partij bieden wij klanten de zekerheid dat zij alleen hoeven te betalen als zij ook daadwerkelijk de auto hebben ontvangen. Mocht de koop onverwachts niet doorgaan of gaat de klant niet akkoord bij aflevering, dan krijgt deze direct zijn geld terug”.

Naast de eerder genoemde zekerheden is CarFY ook in het bezit van BOVAG- en RDW erkenning, het 100% onderhouden certificaat en hebben alle auto’s het NAP-label oftewel een logische tellerstand. Ook beschikt het sinds kort over het Thuiswinkel Waarborg Certificaat zodat klanten 100% veilig online hun aankopen kunnen doen.

Na de koop

Wat als ik een auto koop bij CarFY en deze functioneert niet naar behoren? Hier heeft CarFY uiteraard over nagedacht en biedt het een passende oplossing. “Het kan altijd voorkomen dat de auto een technisch mankement krijgt en dat de klant dit graag wil laten controleren. Ook kunnen wij het begrijpen dat de klant dit graag bij de dichtstbijzijnde merkdealer wil laten controleren. Dit is mogelijk! Iedere auto kan bij de dichtstbijzijnde merkdealer gecontroleerd worden. Daarnaast beschikt de auto standaard over 6 maanden garantie en met een CarFY PlusPakket kan dit uitgebreid worden naar 12 maanden. CarFY vindt het belangrijk dat de klant bij een lokale merkdealer terecht kan voor garantiegevallen. “Op deze manier kunnen wij service op afstand verlenen,“ aldus Paul.

CarFY
Duidelijk, Eerlijk en Transparant.

Noot voor de redactie: Voor vragen over dit persbericht kunt u terecht bij Paul Fijn.
Mail: paul.fijn@carfy.nl

DAGO Autogroep is dealer van:

  • Logo Volkswagen
  • Logo Volkswagen Bedrijfswagens
  • Logo Audi
  • Logo SEAT
  • Logo SKODA
  • Logo Mazda