Zekerheden van CarFY

  • 14 dagen bedenktijd

  • 130 punten checklist

  • Veilig betalen

  • Gunstige vaste prijs

  • Auto wordt thuisbezorgd

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Hoe werkt CarFY

Ik wil online een auto kopen, hoe werkt dat?

Eigenlijk heel eenvoudig. U zoekt uw gewenste droomauto uit onze voorraad en wanneer deze aan uw eisen voldoet kunt u de auto bestellen. Wanneer u de auto gaat bestellen kunt u aangeven of u de auto afgeleverd wilt hebben met een standaard pakket of met een CarFY PlusPakket. Een CarFY PlusPakket is een extra pakket met extra zekerheden. Na uw afleverpakket gekozen te hebben kunt u aangeven of u een inruilauto heeft of niet en daarna volgt de afleverdatum van de auto, op uw gewenste tijdstip. Vervolgens vragen wij enkele persoonsgegevens zodat de auto tenaamgesteld kan worden. Deze kunt u controleren en wanneer uw gegevens door u bevestigd zijn kunt u de auto betalen.

Hoe weet ik of CarFY betrouwbaar is?

CarFY is onderdeel van DAGO Autogroep, een gerenommeerd bedrijf dat al bijna 50 jaar bestaat. U kunt er 100% vanuit gaan dat CarFY betrouwbaar is. DAGO Autogroep staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder het volgende nummer: 09195684

Ik heb een buitenlands rijbewijs, kan ik dan een auto kopen bij CarFY?

Met een buitenlands rijbewijs kunt u bij CarFY gewoon een auto kopen. Tijdens het bestelproces kunt u aangeven dat u in het bezit bent van een buitenlands rijbewijs. De tenaamstelling van de auto dient echter wel op een officiële RDW-locatie plaats te vinden. Dit is verder geen probleem aangezien overal in Nederland RDW-locaties te vinden zijn. Naast de tenaamstelling op een RDW-locatie heeft u ook een origineel bewijs van inschrijving in Nederland nodig. Dit is een GBA uittreksel en mag niet ouder zijn dan 3 maanden.

Jullie hebben mijn gewenste auto niet op voorraad, kan ik een verzoek doorgeven?

Ja natuurlijk kan dat! Wij verkopen auto’s van de volgende merken: Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA  en Mazda. Mocht uw gewenste auto er niet tussen staan dan kunt u een verzoek aan ons doorgeven. Wanneer wij over uw gewenste auto beschikken zullen wij u informeren. U kunt een verzoek doorgeven via de mail en chat. Mailen kan naar info@carfy.nl

Onze auto's

Waarom verkopen jullie niet alle merken?

Dit komt omdat wij onderdeel zijn van DAGO Autogroep en geloven in de merken die wij nu aanbieden. Hierin zijn wij gespecialiseerd en deze merken hebben geen verrassingen meer voor ons. Hierdoor kunnen wij de auto’s met het volste vertrouwen aanbieden.

Kan ik de historie van de auto inzien?

U kunt te allen tijde de historie van de auto inzien. Elke auto die op de website staat is voorzien van de onderhoudshistorie en 130 punten checklist. Deze documenten kunt u per auto bekijken. CarFY staat voor eerlijkheid en transparantie. Wij zijn dan ook eerlijk en transparant over onze auto’s.

Aankoop van de auto

Waarom werken jullie met vaste prijzen?

Wij werken met vaste prijzen omdat wij ervan overtuigd zijn dat wij de auto’s scherp geprijsd aanbieden. Wij hebben geen showroom waardoor wij de mogelijkheid hebben om de auto’s nog scherper aan te kunnen bieden.

Zijn alle kosten inbegrepen?

Alle kosten zijn bij CarFY inbegrepen. Wij bezorgen de auto gratis met een volle tank. Daarnaast is de tenaamstelling ook inbegrepen. Dat alles inclusief BTW en BPM.

Inruilen

Ik wil mijn huidige auto inruilen, kan dat bij CarFY?

Ja, dat kan bij CarFY. Wij hebben een speciale inruilmodule waar u de auto kunt laten taxeren. Indien u een inruilauto heeft en een nieuwe auto bij ons wilt gaan kopen, dan adviseren wij om eerst uw auto te laten taxeren. Op deze manier wordt het bestelproces niet vertraagd. Tijdens het online taxeren van uw huidige auto dient u alle informatie zo compleet mogelijk aan te leveren. Als u alle informatie compleet aanlevert kunnen wij u een scherpe inruilprijs bieden. Nadat u de auto heeft getaxeerd ontvangt u zo snel mogelijk een inruilcode van ons. Deze inruilcode kunt u later in het bestelproces invoeren, het taxatiebedrag wordt met de prijs van uw nieuwe auto verrekend.

Welke gegevens hebben jullie van mij nodig?

Het is belangrijk dat u alle gegevens van uw huidige auto zo compleet mogelijk bij ons aanlevert. Op deze manier kunnen wij een reëel bod op uw huidige auto uitbrengen. Wij vragen naar de huidige staat van de auto, extra opties en daarnaast bent u verplicht om foto’s te uploaden van uw auto. Deze foto’s kunt u gewoon met uw mobiel maken. Bij de aflevering van de auto controleren wij nog wel even of u alle gegevens juist heeft ingevuld.

  • Kenteken
  • Kilometerstand
  • Uitvoering en extra opties
  • Foto’s van de auto
  • Persoonlijke gegevens
Ik heb een bod ontvangen, hoe lang is deze geldig?

Uw bod is 14 dagen geldig. Genoeg tijd om nog even na te denken wanneer u het nog niet zeker weet. Indien u meer tijd nodig heeft, kunt u contact met ons opnemen.

Wat moet ik doen als ik het bod accepteer?

U heeft van ons een bod ontvangen met een inruilcode. Deze inruilcode kunt u in het bestelproces invullen. Het bedrag wordt automatisch verrekend met de aanschafprijs van uw nieuwe gedroomde auto.

Is het bod 100% definitief?

Uw bod is definitief mits u de inruilmodule eerlijk heeft doorlopen. Bij de aflevering van de auto checken wij de auto nog even op uw ingevulde gegevens. Indien blijkt dat de gegevens niet kloppen behouden wij het recht om de koop niet door te laten gaan of is het mogelijk om in overleg een factuur te sturen.

Waar moet ik mijn auto inruilen?

Dit kan op locatie, maar het liefst doen wij dit op onze afleverlocatie. Op deze manier kunnen wij de auto nog even checken of het overeen komt met hetgeen wat u ingevuld heeft. Zo kunnen wij de inruil gelijk met u afronden.

Het papierwerk zoals het vrijwaren wordt door CarFY geregeld.

Wat gebeurt er met mijn inruilauto?

Wanneer u uw auto definitief heeft ingeruild wordt deze, afhankelijk van de staat, weer verkocht. Dat kan zijn op onze website maar ook via andere kanalen.

Betalen

Hoe verloopt de betaling?

Een auto kopen bij CarFY is transparant, veilig en betrouwbaar. Tijdens het afronden van uw bestelling betaalt u eenvoudig met iDEAL aan GoCredible. CarFY heeft ervoor gekozen om te werken met een derdengeldrekening, dit om de betaling voor de klant nog veiliger te maken. Een derdengeldrekening houdt in dat het geld geparkeerd wordt op een onafhankelijke rekening en de transactie pas definitief is als de overdracht volledig naar wens is. U als koper houdt zo de volledige controle en wij ontvangen het geld pas als de koop definitief is. Lees er meer over.

Kan ik ook later betalen?

Het is niet mogelijk om later te betalen. Wanneer u uw droomauto heeft gekocht wordt het geld op een derdenrekening van GoCredible gestort. Dit is een onafhankelijke én veilige betaaldienst die beide partijen helpt om de koop goed af te ronden. Het bedrag wordt dan geparkeerd bij GoCredible. Wanneer u akkoord gaat bij aflevering van de auto ontvangt CarFY pas het aankoopbedrag. Indien u niet akkoord gaat dan wordt het bedrag naar uw eigen rekening teruggestort.

Wat is GoCredible

Met GoCredible betaalt u direct bij de bestelling, maar zonder dat u zich zorgen hoeft te maken of de auto wel of niet geleverd wordt.. Wordt er niet of niet op tijd geleverd? Of accepteert u de levering niet? Dan krijg u het volledige aankoopbedrag terug, zónder dat u hiervoor zelf in actie hoeft te komen.

Hoe werkt GoCredible?

U betaalt het aankoopbedrag met iDEAL aan GoCredible. GoCredible bewaart uw geld veilig op een onafhankelijke bankrekening. Ook wel een derdenrekening genoemd. Er wordt pas uitbetaald aan CarFY als u de aankoop bij aflevering accepteert. Wordt er niet of niet op tijd geleverd? Of accepteert u de auto niet? Dan krijgt u uw geld terug, zónder dat u hiervoor in actie moet komen.

Wat zijn de voordelen van GoCredible?

Wij hebben bewust gekozen voor GoCredible. Dit omdat het simpelweg de veiligste manier van betalen voor u als koper is. GoCredible is er namelijk voor de zekerheid:

1. Betaal eenvoudig met iDEAL
2. Uw aankoop eerst zien voordat CarFY wordt uitbetaald
3. Niks gekregen? Of accepteert u de levering niet? Snel en automatisch uw geld terug

Wat is het verschil tussen GoCredible en een gewone iDEAL betaling?

U betaalt aan GoCredible met iDEAL. Het verschil met een gewone iDEAL-betaling is dat bij GoCredible uw geld niet meteen en rechtstreeks naar CarFY gaat, maar pas nadat u de auto heeft geaccepteerd. Wordt er niet geleverd? Of accepteert u de levering niet? Dan krijgt u het volledige aankoopbedrag terug. Zónder hiervoor moeite te hoeven doen bij CarFY.

Wat doet GoCredible met mijn gegevens?

GoCredible gebruikt uw gegevens uitsluitend voor het uitvoeren van GoCredible transacties. U wordt geen reguliere klant van GoCredible. GoCredible deelt uw gegevens alleen met anderen als daar een goede reden of verplichting voor is. Uw gegevens worden veilig en zorgvuldig bewaard tot 7 jaar na uw laatste transactie via GoCredible.

Van wie is het geld dat GoCredible bewaart?

Het geld op de rekening van GoCredible is van u, tot het moment dat u de aankoop van ons ontvangt en accepteert. Vanaf dat moment is het geld van CarFY. Daarnaast bewaart GoCredible het geld en wordt er pas aan ons uitbetaald als de auto geleverd en geaccepteerd is. Niet eerder.

Wat als CarFY failliet gaat?

Wij gaan er uiteraard niet vanuit want wij zijn onderdeel van DAGO Autogroep, een gerenommeerd en stabiel bedrijf dat al bijna 50 jaar bestaat. Mochten wij onverhoopt failliet gaan dan heeft dat geen gevolgen voor u. Het geld wordt namelijk bewaard op een rekening waar wij niet bij kunnen. Wordt er niet of niet op tijd geleverd? Dan krijgt u het geld ook terug.

Hoe veilig is mijn geld bij GoCredible?

Uw geld wordt bewaard op een rekening van en door GoCredible. Stel dat GoCredible failliet zou gaan, dan is uw geld gegarandeerd onder het Deposito Garantie Stelsel (DGS) tot een bedrag van 100.000 euro.

Aflevering van de auto

Ik wil een auto kopen, hoe gaat de aflevering in zijn werk?

U kunt tijdens het bestelproces aangeven op wiens naam de auto komt te staan. In principe is het adres van de tenaamgestelde ook het afleveradres van de auto. Mocht u toch een ander afleveradres willen dan kunt u het beste even contact met ons opnemen.

Nadat u heeft aangegeven dat de auto thuis afgeleverd moet worden vult u de gewenste afleverdatum en tijdstip in. Daarna vult u uw persoonlijke gegevens in zodat de auto tenaamgesteld kan worden. Vervolgens kunt u de gegevens controleren en uw bestelling betalen.

Na de bestelling nemen wij contact met u op om het definitieve tijdstip van afleveren te bevestigen.

Wanneer kunnen jullie de auto afleveren?

Wij proberen de auto zo snel mogelijk af te leveren. Dit kan bij u thuis maar ook op locatie bij CarFY. Wij doen er alles aan om de auto binnen 7 werkdagen af te leveren. U kunt zelf uw gewenste datum en tijdstip bepalen.

Moet ik betalen voor de bezorging?

Nee! De bezorging van de auto is geheel gratis. Indien u er voor kiest om opgehaald te worden en op onze locatie met uw nieuwe auto weg te rijden, dan is dat ook geheel gratis.

Retourneren

Ik wil van de koop afzien, en nu?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de koopovereenkomst te herroepen. De 14 dagen gaan in wanneer u de auto bij aflevering accepteert. U kunt gratis tot 1.000 kilometer rijden tijdens uw 14-daagse proefperiode. Wanneer u de koopovereenkomst wilt herroepen kunt u dat ons per mail laten weten. U kunt ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Retourneren is geheel gratis. De auto dient u bij CarFY af te leveren. Op deze manier kunnen wij checken of de auto in dezelfde staat is als dat u hem heeft ontvangen. Dat betekent ook dat u de auto met een volle tank moet retourneren.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de auto die het gevolg is van het gebruik van de auto dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de auto vast te stellen. Indien er een beschadiging optreedt komen de kosten voor rekening van de consument.

Wij zullen persoonlijk contact met u opnemen over de afwikkeling van de retournering. Indien u meer dan 1.000 kilometer heeft gereden zijn wij genoodzaakt om de kosten voor u in rekening te brengen. De kosten bedragen €5 per extra gereden kilometer.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

U krijgt uw geld terug wanneer:

  • CarFY niet levert binnen de afgesproken termijn
  • U de auto niet accepteert
  • Wij GoCredible laten weten dat de koop niet doorgaat
Hoe krijg ik mijn geld terug?

U wordt automatisch terugbetaald als er binnen een afgesproken termijn niet geleverd wordt. Wel zo veilig voor u. Wilt u bij de levering de aankoop niet accepteren? Teken dan niet voor ontvangst. Wij geven dan aan GoCredible door dat u terugbetaald moet worden. Uw geld wordt teruggestort op het bankrekeningnummer dat GoCredible van u ontvangen heeft.

Na de betaling met GoCredible krijgt u nog een e-mail van GoCredible ter bevestiging. In deze e-mail staat nog eens overzichtelijk op een rijtje welke afspraken gelden voor GoCredible

Krijg ik snel mijn geld terug?

GoCredible boekt uw geld terug zodra zij  bericht krijgen dat het geld terugbetaald moet worden. Dit bericht kunnen zij krijgen als er niet tijdig is geleverd. Of als u de aankoop niet accepteert. Of als wij GoCredible laten weten dat de koop niet doorgaat. Is dit bericht op werkdagen voor 14:00, dan krijgt u dezelfde dag het bedrag teruggestort. Is dat later of in het weekend? Dan krijgt u de eerstvolgende werkdag het bedrag weer op uw rekening. Het gehele aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling terugbetaald. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat wij de auto hebben ontvangen. U wordt via GoCredible terugbetaald op het rekeningnummer waarmee u betaald heeft

Hoe krijg ik mijn geld terug nadat de auto betaald is?

Nadat u het product geaccepteerd heeft, betaalt GoCredible aan ons. Mocht er daarna een reden zijn om de auto te retourneren, bijvoorbeeld in de 14 daagse proefperiode, dan staat GoCredible daar volledig buiten. U dient ons per mail op de hoogte te stellen dat u de auto wilt retourneren en af wilt zien van de koop. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Garantie

Wat als ik technische problemen met mijn auto heb?

Indien u technische problemen met uw auto ervaart kunt u deze bij elke merkdealer in Nederland laten controleren. Het stappenplan gaat als volgt:

  • Meld uw klacht bij CarFY
  • Bezoek uw merkdealer;  Deze doet een constatering
  • Uw merkdealer neemt contact op met garantie@carfy.nl
  • Na akkoord van CarFY kan uw auto gerepareerd worden.

Standaard beschikt uw auto van CarFY over 180 dagen garantie, indien u over een CarFY PlusPakket beschikt is de garantie 12 maanden.

Lees hier meer over de garantiebepalingen.

Over ons

Waar staat CarFY voor?

Tegenwoordig is het internet niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, vele aankopen worden daarom ook online verricht. Dit omdat het onder andere tijd bespaart maar ook omdat het simpelweg veel gemakkelijker is om een aankoop online te verrichten. Met deze trend in het achterhoofd is het idee van online auto’s (ver)kopen ontstaan en zo ook CarFY, oftewel Car For You.

Zijn jullie ergens onderdeel van?

Ja, wij zijn onderdeel van DAGO Autogroep. DAGO Autogroep is een gerenommeerd bedrijf dat al bijna 50 jaar bestaat.

Kan ik CarFY ook bezoeken?

Ja, u kunt CarFY gerust bezoeken. Bijvoorbeeld als u heeft aangegeven dat u de auto bij CarFY wilt ophalen. Wij hebben geen fysieke showroom maar wel een kantoor en ontvangstruimte. Bekijk de contactpagina voor ons bezoekadres.

DAGO Autogroep is dealer van:

  • Logo Volkswagen
  • Logo Volkswagen Bedrijfswagens
  • Logo Audi
  • Logo SEAT
  • Logo SKODA
  • Logo Mazda